Systém pro evidenci
a správu plných mocí
Moderní úřad je dostupný elektronicky
Pro plné moci neexistuje centrální systém či služba a je plně na správci konkrétní agendy, aby
plnou moc implementoval do elektronické části agendy, stejně, jako je využívána v
neelektronické části.
Hlavní funkce systému
- Použití technologie eForms
- Zjednodušená verze Portálu pro schvalování a evidenci smluv
- Přihlášení jednající fyzické osoby přes NIA nebo ISDS
- Autorizace uživatele k přístupu k AIS na základe evidované plné moci
- Technické rozhraní pro ověření role uživatele pro AIS
Administrace
- Zpracování podání žádosti o registraci plné moci pomocí webu nebo ISDS
- Proces schválení a registrace plné moci, vytvoření role pro uživatele v AIS
- Hlídání platnosti plné moci
Implementace
-
Nastavení rolí
– Role definovány číselníkem
– AIS definovány číselníkem
– Správce plných mocí provádí (ověření žádosti; vytvoření zastupovaného subjektu; vytvoření zmocněnce – uživatele; přiřazení do role uživatel > AIS > Role) -
Žádosti o zmocnění
– Webový formulář
– Možnost vyplnění typu požadavku o přístup
– Přiložení platné plné moci v elektronické formě -
Autorizační rozhraní (API)
– REST API vůči kterému ověřují AIS roli přihlašovaného uživatele
– Práva vyplývající z role realizuje AI -
Způsob implementace
– Jako služba
– V kontextu existující infrastruktury eForms